خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/05 - 12:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری با اشاره به رویکرد هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU:

سرنوشت کشورها باید بدست خودشان رقم بخورد/ ضرورت برقراری صلح و امنیت در غرب آسیا

رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی IPU در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت برقراری صلح و امنیت در غرب آسیا، گفت: تاکید داریم سرنوشت ملت‌ها از جمله مردم یمن، سوریه و  فسطین که ۸۰ سال با مسائل مختلف مواجه هستند باید توسط خودشان رقم خورده و قدرت های جهان در امورات داخلی کشورها دخالت نکنند.

احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهداف حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک صد و چهل و سومین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)، گفت: اتحادیه بین المجالس سالانه ۲ نشست برگزار می‌کند؛ در همین راستا صد و چهل و سومین نشست این اتحادیه از تاریخ ۵ الی ۹ آذر ماه در شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا و به صورت همزمان با دویست و هشتمین اجلاسیه شورای بین المجالس برگزار می‌شود. 



وی ادامه داد: چهار کمیته اصلی در ذیل اتحادیه بین المجالس برگزار شده که در دو مورد از آن ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی عضو هستند. کمیته‌ "توسعه پایدار" که من به عنوان نماینده آسیا پاسفیک در آن حضور داریم. 



نادری تصریح کرد: بر اساس اساسنامه اتحادیه بین المجالس جهانی، موضوعات مختلفی در اجلاسیه‌ها مطرح می‌شود و اعضا نیز نظرات خود را پیرامون آن ها اعلام می‌کنند. در همین راستا، صد و چهل و سومین اجلاس (IPU) نیز با موضوع نقش پارلمان‌ها در ترویج و گسترش دموکراسی و صلح پایدار برگزار شده و تمامی کمیته ها نیز در این مسیر حرکت خواهند کرد. 



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در این اجلاسیه هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامل بنده به عنوان رییس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس و آقایان مرتضی آقا تهرانی و رحیم زارع به عنوان عضو (IPU) حضور دارند. 



رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی IPU، افزود: هدف ما از حضور در این نشست، اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت برقراری صلح و امنیت پایدار در جهان به ویژه در منطقه غرب آسیا است؛ همچنین تاکید داریم سرنوشت ملت‌ها از جمله مردم یمن، سوریه و  فسلطین که ۸۰ سال با مسائل مختلف در حوزه مواجه است باید توسط خودشان رقم بخورد و کشور های استکباری و قدرت‌های خارجی نباید به بهانه ترویج دموکراسی در سرنوشت و امورات داخلی کشورها دخالت کنند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 332002
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار